Hold

Gauerslund løbeklub

Fællestræningen om onsdagen er holdopdelt:

Hvilket hold skal jeg vælge?

Spørg en af os trænere når du dukker op onsdag. hvis du er i tvivl. Du må også gerne ringe eller sende en email.

Begynderhold

....vores superstarter-hold, for dig der aldrig har løbet før

Du kan følge et forløb på 16 uger. Vi vil annoncere på facebook og på klubbens hjemmeside når vi har fastlagt tidspunkt for opstart af det næste hold. Tilmeld dig nyhedsmails på hjemmesiden. Så er du sikker på at få besked.

Som nybegynder skal du som regel starte med skiftevis at gå og løbe. Ved vores fællestræning afpasser vi altid tempoet, så vi får sidste mand/kvinde med.

6:30 - holdet

snakke, hygge og løbe

Holdet løber 5-7 km i et jævnt, roligt tempo, ikke hurtigere end 6:30 min. pr. km. . Vi tilrettelægger træningen, så bagtroppen altid kommer med. Vi snuser også lidt til løbeteknik og skadesforebyggelse.

6:00 - hold

Løb og lær hvad der gør dig til en bedre løber

Vi løber 5-8 km i et grund-tempo 6:00 min. pr. km. Vi sørger altid for at bagtroppen er med. På holdet ar vi fokus på træning der forebygger skader og demonstrerer/afprøver træningsmetoder der forbedrer din præstation.

 

5:30 - hold

for dig der har et mål

Hvis du gerne vil træne op til et 10 km løb eller måske dit første ½ marathon er dette holdet for dig. Træningen, og råd og tip fra trænere og løbekammerater vil hjælpe dig til at nå dit mål. Du skal have lyst til at udfordre dig selv. Vi løber 5-8 km med et grund-tempo på 5:30 min. pr. km og sørger altid for at få bagtroppen med. Vi har delt holdet i to: Let øvede og Øvede. Er du i tvivl om hvilket hold du skal vælge, så tal med en af os trænere.

5:15 - hold

hårdt og sjovt

Her løber vi interval- og bakkeløb og laver andre sjove ting.

På holdet får du mulighed for at udfordre dig selv og andre...du kan jo ikke lade være.

Grund-tempoet 5:15 min pr. km. Distance ca. 6-8 km. Vi sørger altid at få bagtroppem med.

Trail-hold

helt i skoven

Her får du mulighed for at træne både hoved og krop. Vi løber på små og store naturstier og lidt i terræn. Du får trænet både styrke, kondition, ballance og koncentration. I forhold til løb på hårdt underlag får du i højere grad brugt hele kroppen. Det bløde underlag gør, at led og sener skånes samtidig med at de styrkes.

Kort sagt er trailløb en meget hensigtsmæssig træningsform.

Distance: 7-8 km. Holdet er for de relativt erfarne løbere.